Notice: Undefined variable: CnmKJG in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/default-filters.php on line 1

Notice: Undefined variable: jLPowQSImZ in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/class-wp-theme-json.php on line 1

Notice: Undefined variable: RNwgvATpLI in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/class-wp-theme-json.php on line 1

Notice: Undefined variable: YGOvD in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/class-wp-theme-json-resolver.php on line 1

Notice: Undefined variable: ptlvGafi in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/rewrite.php on line 1

Notice: Undefined variable: etjxTCPlC in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/media.php on line 1

Notice: Undefined variable: yQbMSE in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/class-wp-widget.php on line 1

Notice: Undefined variable: iBRfPa in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-request.php on line 1

Notice: Undefined variable: KFPefKZAc in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-widget-types-controller.php on line 1

Notice: Undefined variable: lnrtDbEK in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/class-wp-block-parser.php on line 1

Notice: Undefined variable: mfzUQjYgNE in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/fonts/class-wp-font-face.php on line 1

Notice: Undefined variable: IsCBPofGK in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/fonts/class-wp-font-face.php on line 1

Notice: Undefined variable: RKCnGP in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/widgets/class-wp-widget-media.php on line 1

Notice: Undefined variable: mmDpZsDmbc in /home/eurotransmh/ftp/transport-eurotrans.pl/wordpress/wp-includes/assets/script-loader-packages.min.php on line 1
Zwiększony popyt na transport chłodniczy w Niemczech - Transport towarów Polska Europa

Zwiększony popyt na transport chłodniczy w Niemczech

Niemieckie media informują o sporym wzroście popytu na transport chłodniczy. W maju bieżącego roku odnotowano w Niemczech wzrost o jedną trzecią ładunków, które wymagały transportu w kontrolowanej temperaturze.

Wąskie gardła w logistyce

Przyczyną tzw. wąskich gardeł w logistyce towarów szybko psujących się jest dobra koniunktura, cieplejsza wiosna w porównaniu do ubiegłych lat oraz brak kierowców. Według informacji jakie podaje niemiecki portal freshplaza.de problemem jest nie tylko brak kierowców ale także brak sezonowych pracowników ramp załadowczych. Pomimo tego, że nie zaczął się jeszcze sezon na cytrusy, pojawia się już deficyt chłodni. Jest to szansa dla polskich firm przewozowych.

Nie chodzi tylko o transport świeżych owoców i warzyw czy mrożonek. Problem ten dotyczy także przewozów kosmetyków, lekarstw czy wyrobów zawierających czekoladę.

Chłodnia

Coraz więcej ładunków, chłodni coraz mniej

Jak informuje Paweł Tronina, ekspert ds. logistyki międzynarodowej z platformy Trans.eu: „ Ocieplający się klimat i wczesna wiosna podniosły popyt na zabudowy transportowe kontrolujące temperaturę. Do tego należy dodać również wysoki standard życia Niemców wraz z rosnącym konsumpcjonizmem. Świat pod względem logistycznym staje się coraz mniejszy, a dostępność produktów z dalekich krajów przyciąga egzotyką dając przy tym urozmaicenie oraz możliwość spróbowania nowych smaków. Popyt na taki rodzaj transportu niezmiennie rośnie, a rok 2018 dobitnie pokazuje skalę wzrostu przy praktycznie stałej liczbie dostępnych środków transportu specjalistycznego ”.

Zdaniem Pawła Troniny, rynek potrzebuje nie tylko największych dopuszczalnych ciężarówek w Niemczech ale także małych oraz średnich busów z kontrolowaną temperaturą.

„ Klienci chcą mieć swoje towary dostarczane do swoich siedzib oraz w jak najkrótszym czasie, stąd potrzeba na cały przekrój aut ciężarowych. Dodatkowym aspektem jest rosnący brak kierowców  w całej Europie oraz narastające obostrzenia dotykające firmy transportowe, m.in. pracy minimalnej w Niemczech  ”.

Jak komentuje Paweł Troniny: „ Od początku 2018 roku każdego miesiąca przybywa ofert ładunków wymagających kontrolowanej temperatury. Niestety z drugiej strony dostępność wolnych przestrzeni ładunkowych takiego rodzaju zabudowy jest coraz mniejsza. Oferty ładunków osiągają wysokie stawki kilometrowe, lecz nadal nie są interesujące dla przewoźników. Ich ciężarówki są już zakontraktowane i w bardzo wielu przypadkach przewoźnicy nie muszą się martwić o pracę dla swojego taboru na kolejnych kilka miesięcy ”.

Źródło: https://trans.info/pl/
Opracowała: Aleksandra Fila